ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ


μετρο

Με αφορμή τη σημερινή απεργία στο Μετρό 24/3/2016

(http://topotami.gr/elegchos-isitirion-ke-viosimes-metakini…/)

Μέσα στα τόσα σοβαρότατα προβλήματα που έχουμε ως χώρα και ως Ευρώπη, κάποια πράγματα της καθημερινότητας μπορεί να μοιάζουν επουσιώδη, ωστόσο πολύ συχνά αυτά καθορίζουν τη ζωή μας. Σήμερα γίνεται απεργία στο ΜΕΤΡΟ. Ο λόγος : οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για τα πρόσφατα κρούσματα βίας εναντίων τους. Κάποιες ομάδες “επαναστατών” σπάνε σταθμούς, βιαιοπραγούν κατά εργαζομένων, και έφτασαν στο σημείο να δημοσιεύσουν λίστα “προγραφής” με στοιχεία ελεγκτών εισιτηρίων, που τους αποκαλούν “ρουφιάνους”.

Απαραίτητη η καταγγελία αυτών των κρουσμάτων χυδαίου τραμπουκισμού και εκφοβισμού, αλλά άλλο τόσο απαραίτητη και η καταγγελία της κυβέρνησης που με απαράδεκτη ολιγωρία δεν αποτρέπει τέτοια φαινόμενα, ούτε τιμωρεί τους ενόχους. (άλλωστε είναι πασίγνωστη η συμπάθεια κάποιων συνιστωσών του κυβερνώντος κόμματος προς τον “επαναστατικό χώρο”)

Πέρα όμως από το ολοφάνερα αντιδημοκρατικό και ποινικά κολάσιμο των ενεργειών αυτών, ας δούμε και το βασικό τους σύνθημα “Ελεύθερες μετακινήσεις για όλους” : Πολλοί συμπολίτες μας -άσχετοι βέβαια από τις παραπάνω ομάδες- είναι σίγουρο ότι βλέπουν αυτή την ιδέα με συμπάθεια, αν κρίνουμε από την αρκετά διαδεδομένη κίνηση να δίνει ο ένας επιβάτης στιον άλλον εισιτήριο που δεν έχει λήξει η εγκυρότητά του. Ωστόσο η ιδέα αυτή είναι βαθειά αντικοινωνική, αντιοικονομική και ταυτόχρονα αντιπεριβαλλοντική. Ελεύθερη δηλαδή δωρεάν μετακίνηση δεν υπάρχει. Κάποιος την πληρώνει. Και ποσοτικά και ποιοτικά. Αν δεν την πληρώνει ο χρήστης των ΜΜΜ, την πληρώνει η εταιρεία με ζημιά. Αναπόφευκτες συνέπειες: υποβάθμιση των υπηρεσιών- και πιθανόν και της ασφάλειας- και μοιραία αύξηση των κομίστρων. Από την άλλη, τυχόν ανάληψη της ζημιάς από τον κρατικό προϋπολογισμό θα σήμαινε μετακύλιση του κόστους στον γενικό πληθυσμό, δηλαδή και σε ανθρώπους που δεν κάνουν χρήση του ΜΕΤΡΟ – πράγμα άδικο.

Από την άποψη του αστικού περιβάλλοντος είναι ολοφάνερη και μετρήσιμη η ωφέλεια για όλους τους κατοίκους μιας πόλης η χρήση των Μαζικών Μέσων Μεταφοράς έναντι των ιδιωτικών οχημάτων ή των ταξί: Μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου, περισσότεροι δημόσιοι χώροι ελεύθεροι από παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Ωφέλεια για την υγεία μας, ωφέλεια για την απρόσκοπτη πρόσβασή μας στους ελεύθερους χώρους, ωφέλεια για την τσέπη μας και για τον ελεύθερο χρόνο του καθενός μας. Η προτεραιότητα στις λεγόμενες “βιώσιμες” μετακινήσεις, δηλαδή στα μαζικά μέσα συγκοινωνίας (ιδιαίτερα σε αυτά της σταθερής τροχιάς -μετρό και τραμ), στα ποδήλατα και στην πεζή κίνηση, είναι πια κοινός τόπος στην οργάνωση των σημερινών πόλεων. Όλοι, δημοτική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση, κυβέρνηση, πολιτικά κόμματα, και οι ίδιοι οι πολίτες πρέπει να κατανοήσουμε και να συμβάλλουμε σε αυτή την κατεύθυνση.

Μελίττα Γκουρτσογιάννη
Εμπειρογνώμων για το Αστικό Περιβάλλον
στον Τομέα Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων– ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: