ΓΕΝΕΘΛΙΑ


10 Ιουνίου 2015

Η σημερινή μέρα με βρίσκει άκεφη και σε περισυλλογή. Έτσι και αλλιώς νιώθω πολύ αλλόκοτα που έφτασα σε αυτή την ηλικία…Μεγάλη τραγωδία του ανθρωπίνου είδους η ψυχή να μην φθείρεται αντίστοιχα με το σώμα. Και η αίσθηση του χρόνου να ξεκινάει με πολύ αργό ρυθμό (θυμάμαι κάτι ατελείωτα καλοκαίρια της παιδικής μου ηλικίας) και συνεχώς να επιταχύνεται αμείλικτα.

Το «χρόνια πολλά» είναι σχετικό. Πόσα χρόνια θέλουμε να ζήσουμε; Η επιστήμη σύντομα μάλλον θα μπορεί να μας εξασφαλίσει ζωή 120 ετών. Η παράταση της ζωής πάσει θυσία και η αθανασία στοιχειώναν το ανθρώπινο είδος από την αυγή της ανθρωπότητας. Οι θρησκείες υπόσχονται «ζωή αιώνια». Έχουν γραφτεί βιβλία και έχουν γυριστεί ταινίες για αθάνατους.  Από τον Τιθωνό της μυθολογίας, που η θεά Ηώς τον αγάπησε και πέτυχε να του χαρίσει ο Δίας αθανασία αλλά ξέχασε να ζητήσει και αιώνια νιάτα, ως τον Δράκουλα και τον Χαϊλαντερ  της σύγχρονης λαϊκής μυθολογίας, το τίμημα που πλήρωσαν ήταν βαρύ. Ένα από τα τραγικά μειονεκτήματα της μακροζωίας είναι ότι «τους θάβεις όλους», φεύγουν οι συνομηλικοί σου, οι όμοιοι σου, που μοιράστηκες νιάτα, λύπες και χαρές -και μένεις μόνος. Ήδη τα τελευταία 2-3 χρόνια οι πρώτοι φίλοι έφυγαν.

Για τη σημερινή μέρα λοιπόν και την διάθεσή μου, που βέβαια έχει να κάνει και με τη γενικώτερη κατάσταση, βρίσκω πολύ ταιριαστό το τραγούδι του Πορτοκάλογλου

Δεν κοιμάμαι πια τις νύχτες/ κι ανεβάζω πυρετό
δηλητήριο στο αίμα/ τρικυμία στο μυαλό

Κάποιος θέλει να με σώσει/ μ’ ένα φάρμακο φριχτό
ίσως και να με σκοτώσει/ αν τολμήσω ν” αρνηθώ

Θα περάσει κι αυτό
θα περάσει η ζωή
θα περάσεις κι εσύ
θα περάσω κι εγώ

Θέλω να στο τραγουδήσω/ θέλω να το μοιραστώ
το ηφαίστειο να σβήσω/ που μου καίει το λαιμό

Διχασμένη μου πατρίδα/ διχασμένη μου καρδιά
μεσ’ τα ερείπια σε είδα/ να μετράμε τη ζημιά

Θα περάσει κι αυτό
θα περάσει η ζωή
θα περάσεις κι εσύ
θα περάσω κι εγώ

Πέφτει γύρω μου σκοτάδι/ ή εγώ είμαι τυφλός
κι όποιος βγαίνει απ’ το κοπάδι/ εφιάλτης και εχθρός

Είναι η πόλη μου καμένη/ ειν” η χώρα μου μισή
νικητές και νικημένοι/ όλοι χάσαμε μαζί

Θα περάσει κι αυτό
θα περάσει η ζωή
θα περάσεις κι εσύ
θα περάσω κι εγώ

One Response to ΓΕΝΕΘΛΙΑ

  1. Ο/Η Δημήτρης Αλεξανδρινός λέει:

    Getting older is no problem. You just have to live long enough.
    Groucho Marx

    Χρόνια Πολλά και Καλά !!!

Σχολιάστε

